מזון לנשמה - טיפול בבישול חומר רקע

טיפול בבישול | קצת רקע

טיפול בבישול הוא טיפול חדשני המבוסס על תיאוריות פסיכולוגיות של התקשרות (attachment) ויחסי אובייקט. הטיפול מתייחס לחשיבות של מזון והזנה ביצירת קשרים ראשוניים (החל בינקות) ובהתפתחות האישיות בכלל. טיפול בבישול אומר בעצם הרחבת ההסתכלות על אוכל, לא רק "דלק לגוף" כי אם פעילות בעלת מאפיינים רגשיים משמעותיים. הטכניקות הטיפוליות שאובות מעולמות התוכן של טיפול באמנות ושל טיפול קבוצתי. מאפייניו הייחודיים של הטיפול הם למשל שילוב בין הקונקרטי לסימבולי, החשיפה לרובדי תקשורת מסוגים שונים (מילוליים ובלתי מילוליים), עיבוד של תהליכי העברה בכלל ושל דפוסי יצירת קשר ראשוניים בפרט, העיסוק במזון שהינו ראשוני ובסיסי ומאפשר חיבור ייחודי עבור קהלים שונים. העלאת ועיבוד דפוסי קשר, התוצרים המידיים, אלמנטים של יצירה ומשחק, גירוי חושי ותהליכים קבוצתיים וחברתיים כמו גם העיסוק באוכל על רבדיו השונים והמורכבים באים לידי ביטוי באופן מיוחד בהתערבות זו.

יום שני, 7 בספטמבר 2015

שעה פנויה

 "הבת שלי חולה, כנראה דלקת גרון" כתבה לי ס' המטופלת שלי בהודעה חפוזה לנייד.
 "אנחנו בדרך לרופא, נאלצת לבטל את הפגישה שלנו"
 "תרגישו טוב!" השבתי

הצטערתי שלא תבוא, אני אוהבת את ס'. היא אישה חכמה ומלאת תשוקה לאוכל ובכלל.
 התפנתה לי שעה באמצע היום.... מעט מידי זמן לסידורים, יותר מידי זמן שיתבזבז כך סתם ואני כבר גם ככה במטבח.

הקטנה ביקשה ניוקי לפני כמה ימים, היא ממש אוהבת ניוקי. לא, לא את אלה הקנויים, תודה! ניוקי של הבית.
מי זה הבית? בואו נקרא לילד (או לילדה) בשמם- ניוקי של אמא.
אבל אמא לא מספיקה. ניוקי זה פרוייקט, זה המון עבודה, זו התקצ'קצ'ות, זה פעצ'קרעיי זה דביק ומלכלך והמון כלים לשטוף.
הקטנה אמנם קטנה, אבל שועלה ואני חושדת שבתוך תוכה זו בדיוק הסיבה שהיא כל כך אוהבת ניוקי.

כי צריך לחשוב מראש ולהתכונן עם תפוחי האדמה הנכונים
כי צריך לבשל בדרך מאוד מסויימת ולייבש היטב
כי צריך למעוך ולהשקיע המון כוחות כדי שיצא חלק חלק
כי צריך להוסיף קמח רק כמה שלוקח בעדינות, מחשבה, רגש אפילו לא טיפה יותר מידי
כי צריך לגלגל אותם אחד אחד באצבעות
שכל אחד מהם יקבל דיגדוג קטן
כי תמיד יש כמה רגעים של חרדה כשהם קופצים לסיר המים הרותחים שלא יתפרקו (עדיין לא פיתחתי עמידות לענין הזה)
כי זה ממש מרגש לראות אותם צפים כמו עננים שמנמנים ולדוג אותם. לנשום לרווחה- הצליח!

כי היא רוצה את תחושת ההשקעה, את מה שלא בא בקלות, את הצורך לפנות זמן גם כשאין, את הירידה לפרטים.

זה בדיוק מה שהיא רוצה לאכול!

אבא יכין את הרוטב...








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה